Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Tautas Panorāma – neprofesionalitāte vai slēpta politiskā antireklāma?

Tautas Balsij raksta Santa no Ventspils:

Latvijas Sabiedriskais medijs plaši reklamējis un nu jau nodevis tautai skatīšanai šajā pavasarī tapušos sižetus rubrikā „Tautas Panorāma”. LTV žurnālisti devušies ciemos uz dažādām pilsētu un novadu pašvaldībām it kā uzklausa vietējos iedzīvotājus, lai noskaidrotu – kā tad cilvēkiem iet, kā dzīvojas. Paskatoties sižetus un nezinot neko par dzīvi konkrētajās pašvaldībās, nākas secināt – Latvijā visiem iet ārkārtīgi grūti, pie varas esošās pašvaldības neko nedara un pat moka savus cilvēkus, bizness nevedās, daba tiek piesārņota, cilvēku nav. Bet vai tā tiešām ir patiesā aina, vai Latvijas Televīzijai ir kādi īpaši iemesli, kādēļ sabiezināt krāsas un sēt sabiedrībā negatīvismu, atspoguļojot tikai šo vienu kritisko viedokli?

Ņemsim par piemēru sižetu par Ventspili (http://www.lsm.lv/lv/tautas-panorama/video/ventspils-pilseta).

Žurnālists dienas vidū ir ieradies pilsētā un brīnās – kādēļ pa ielām nestaigā cilvēki darba spējīgā vecumā, kāpēc nestaigā jaunieši, secinot – tātad Ventspilī dzīvo TIKAI pensionāri, visi pārējie ir izbraukuši uz ārvalstīm. Bet varbūt patiesībā cilvēki strādā, pelna naudu, attīsta pilsētu un tiem nav laika darba dienas vidū pastaigāties un gozēties saulītē.

Kā nākamā tiek uzklausīta studente, kura apgalvo, ka Ventspilī viņai kā studentei ir grūti atrast darbu. Žurnālists secina, ka cilvēkus uztrauc bezdarba jautājums pilsētā. Taču patiesībā šo problēmu atspoguļo tikai kāda studente, kurai, protams, nav pieredzes, nav pabeigta izglītība un zināšanas, kā arī droši vien nav iespēja veltīt darbam pilnu darba dienu. Turklāt viena no jaunietēm, kuras pauž viedokli par darba trūkumu ir vien tikai vidusskolas skolniece. Nav īpašs pārsteigums, ka darba devējs dod priekšroku patstāvīgam, pieredzējušam un izglītotam darbiniekam.

Liela loma pašvaldības attīstībā, protams, ir uzņēmējdarbībai, tādēļ žurnālists, gribēdams pilnvērtīgi atspoguļot arī šīs jomas pārstāvjus vēršas pie uzņēmējiem. Kas gan „LABĀK” varētu atspoguļot uzņēmējdarbības vidi Ventspilī, kā apavu remontdarbnīca. Jāmin, ka tā ir vienīgā vieta, ko žurnālists apmeklē, lai uzzinātu, ka arī viņiem neveicas tik labi, kā gribētos. Vai tiešām iespējams izdarīt secinājumus par uzņēmējdarbības vidi, spriežot pēc viena šāda uzņēmuma apmeklējuma?

Lai arī Tautas Panorāmas sižetā par Ventspili parādās pāris klusi viedokļi, ka dzīve Ventspilī ir laba, par citām pilsētām pozitīva nav nekā. Esot klāt notikuma vietā, un redzot kādus cilvēkus un kādus viedokļus žurnālisti uzklausa, jāatzīst, ka patiesībā daudzi cilvēki, reizēm pat lielākā daļa cilvēku, ir savas pilsētas patrioti – iedzīvotāji ir apmierināti ar dzīvi, pašvaldības darbu, attīstību. Taču pozitīvie viedokļi nav izturējuši televīzijas bargo filtru un izgriezti – sižetā neparādās. Tātad tiek attēloti tikai mazākā daļa, tikai negatīvie viedokļi. Rodas pamatots jautājums – kāpēc?

Žurnālistikas pamatuzdevums ir sniegt sabiedrībai maksimāli objektīvu informāciju, uzklausīt un atspoguļot visu pušu viedokli, ļaujot sabiedrībai izdarīt savus secinājumus. Nepilnīga un tendencioza viedokļu atsijāšana, atstājot tikai negatīvo un skandalozo, ir uzskatāma par centieniem ietekmēt sabiedrisko domu. Tad ir jājautā – kā tas tā sanācis Latvijas televīzijai – sabiedriskajam medijam, kas saņem finansējumu sabiedriskā pasūtījuma izpildei. Vai tas norakstāms tikai uz žurnālistu neprofesionalitāti vai šeit tomēr var runāt par centieniem ar slēptām metodēm graut vietējās pašvaldības prestižu. Sagrozot faktus, neuzzinot un neatainojot patieso situāciju, bet skaļi demonstrējot negatīvos viedokļus, kas bieži vien ir pat melīgi, tiek radīts iespaids, ka pašvaldība un tās līdzšinējā vadība neko lietas labā nav darījusi. Turklāt šos sižetus veidojuši dažādi žurnālisti. Vai tiešām tie visi būtu neprofesionāli vai viņu darbu tomēr ietekmē kāds aiz „aizkariem” stāvošs un mums nezināms spēks?


4,316 skatījumi

Un Tavas domas par šo?